Ezekkel a vasúti kocsikkal szállították a terményeket, mint a kender, a len, a kukorica, a búza, az árpa, a zab, a rozs, a szója, borsó, napraforgó, a repce és egyéb növények.
A Dombóvári Gazdasági Vasút hálózata 1923-ban épült ki. 1948-ban tovább bővült Inámpuszta-Cserepespuszta szakasszal és így érte el végleges vasútvonalát 60,3 km hosszan.
Az 1950-es években égető fontosságúvá vált egy korszerű, új állomás létesítése a kor színvonalának megfelelő felvételi épülettel, amely még ma is áll. Ez a DÖPTE bázis, az egész túraútvonal kezdőpontja.
Az épületet Rimanóczy Jenő tervei alapján 1952-ben kezdték építeni és 1953-ban adták át. A szállítmányok mérlegeléséhez vágányhídmérleget létesítettek.
1979-ben megszűnt a gazdasági vasút, mivel a terményeket főként közúton szállították. 1980. május 1-jétől Dombóvár Város Úttörővasútja működött a Gazdasági Vasút helyén. 1984-től fokozatosan szedték fel a vasútvonalat, majd 1995-ben az utolsó szakaszt is felszámolták.
Ennek a vasúti töltésnek a szakszán halad ma a Konda-völgyi túraútvonal.